Wednesday, May 27, 2009

UEFA Champs League: Roma Finale 2009


Lewat pagi nanti bakal menyajikan salah satu pertembungan yang terhebat dalam sejarah kejohanan ini di mana kedua-dua pasukan ini amat terkenal dengan barisan pemain yang hebat di samping corak permainan yang amat menarik.



Dengan inspirasi bintang utama pasukan masing-masing (Cristiano Ronaldo v. Lionel Messi), sudah pasti mencetuskan gerakan serta mempengaruhi perjalanan perlawanan yang amat ditunggu-tunggu oleh peminat bolasepak di seluruh dunia.



Secara peribadi, saya tidak pasti pasukan mana yang bakal merangkul kejuaraan ini namun pastinya ia bakal dimiliki oleh barisan pemain yang berjaya membolosi gawang lawan terlebih dahulu.



Jangan terkejut dengan andaian bahawa dengan kelebihan gol awal, maka strategi seterusnya adalah bertahan sambil menunggu peluang untuk melakukan serangan balas (counter-attack) ketika pihak lawan sudah mula mengabaikan pertahanannya.



Dengan dibarisi oleh jentera serangan yang ampuh dan mantap, sudah pasti serangan balas ini akan lebih berkesan dalam merungkai sepenuhnya sistem pertahanan lawan.



Akhirnya, perlawanan ini akan berkesudahan dengan kemenangan besar oleh salah satu daripada finalis di Rome ini (harap-harap Barcelona la...)
.

No comments: