Tuesday, August 25, 2009

DUN Permatang Pasir: Hari Pengadilan Rakyat


Salam Ramadhan dan selamat menjalani ibadah puasa kepada semua umat Islam khususnya mereka yang diberi tanggungjawab menggalaskan amanah di dalam DUN Permatang Pasir.

Hari ini merupakan hari pembuangan undi yang bakal menjadi saksi ke atas keputusan yang diambil oleh rakyat di kawasan ini setelah mengikuti pelbagai perkembangan politik sepanjang tempoh berkempen sebelum ini.

Seluruh rakyat Malaysia mengharapkan penduduk di sini dapat menterjemahkan harapan rakyat keseluruhannya sebagai 'signal' kepada pimpinan negara (samada kerajaan mahupun pembangkang) bagi meningkatkan lagi ketelusan serta pencapaian dalam membangunkan ummah duniawi dan ukhrawi.

Kejelekan yang tidak berkesudahan dan tidak pernah serik masih dibawa oleh media perdana seakan-akan tidak menghiraukan tahap pemikiran rakyat negara ini amnya, amatlah mendukacitakan.

Namun begitu, memang itulah caranya bagi mereka yang mempunyai kuasa dan cuba mengekalkannya. Biar rakyat merasa jijik, asal hajat mereka ini tercapai.

Semoga rakyat Permatang Pasir sekali lagi dapat mengekalkan penolakan terhadap 'mereka' ini di pentas 'pengadilan rakyat' di Semenanjung Malaysia hari ini.

Takbir!

No comments: