Wednesday, July 16, 2008

Piala Malaysia: Impian Kelantan Hampir Musnah


Kekalahan teruk 4-1 malam tadi di tangan Selangor di Stadium Shah Alam menghancurkan harapan Kelantan untuk layak ke suku akhir secara automatik.


Walaupun aku tengok sekejap-sekejap di TV1 malam tadi (setiap kali commercial break rancangan Debat Anwar-Shabery), tapi aku dah nampak jelas semangat luntur, tidak confident, gugup yang meresap dalam jiwa pemain.


Padahal, potensi skuad ini amat besar jika diperhatikan bagaimana jaringan tunggal Kelantan disempurnakan oleh Zairol Fitree. Gerakan yang mudah.


Impian untuk menguasai tangga ketiga kumpulan A ini masih cerah namun merujuk kepada kedudukan mata pasukan ketiga dalam kumpulan B dan C, ia menunjukkan peluang Kelantan masih samar bagi mengisi slot dua tempat ketiga terbaik kumpulan.


Masalah dalaman, perletakan jawatan Norizan Bakar serta isu Muhammadaou Mustaphaou turut mengundang prestasi yang terumbang-ambing skuad Kelantan. Perkara ini amat merisaukan keseluruhan peminat Kelantan samada dalam negeri mahupun yang tinggal di negeri-negeri lain termasuk aku!

No comments: