Friday, August 1, 2008

Harakah Kembali

Hampir 10 tahun para pendokong PAS yang begitu dahagakan informasi dari akhbar Harakah, terpaksa bersabar menantikan penerbitan 2 kali sebulan. Sebelum itu, Harakah mempunyai hak untuk menerbitkan 2 kali setiap minggu.

Pada ketika itu (ketika aku masih belajar di IPT), akhbar arus perdana telah menghadapi kehilangan kredibiliti yang teruk akibat fitnah terhadap mantan TPM di samping tekanan ke atas pembangkang yang lain. Maka, Harakahlah yang menjadi rujukan kebanyakan masyarakat pada waktu itu. Dan, seperti biasa, dengan alasan yang mengarut, kerajaan cuba untuk menghapuskan pengaruh akhbar ini dan sekurang-kurangnya mereka berjaya mengurangkan kadar penerbitannya.

Kini, Harakah kembali menyinari hidupku.



Harakah baru dilancar 15 Ogos

Jimadie Shah Othman Aug 1, 08 4:53pm

Media rasmi PAS Harakah edisi baru akan menemui pembaca pertengahan bulan ini dengan wajah baru, lebih banyak berita, lebih nipis dan lebih murah.

Ketua pengarangnya Ahmad Lutfi Othman memberitahu Malaysiakini, ia akan berada di pasaran pada setiap Isnin dan Jumaat seperti sebelum dikurangkan oleh Kementerian Dalam Negeri pada awal 2000.

Harganya kini RM2.50 akan dikurangkan kepada RM2, manakala tebalnya dikurangkan daripada 80 halaman kepada 56 halaman.

Ia akan dilancarkan secara rasmi ketika muktamar parti itu di Ipoh pada 15 Ogos oleh presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Kali ini, Harakah mahu menjadi sebuah akhbar yang betul-betul akhbar," katanya dengan ketawa kecil.

2 comments:

murshidism said...

molek la tu....dari dok baco utusan dgn harian...supo natam..!!

mahathirismail said...

Memey natam..