Friday, August 1, 2008

Liverpool FC: Keputusan Perlawanan Persahabatan (Julai 2008)

Tranmere Rovers..0 Liverpool..1
(Penjaring: Yossi Benayoun)
Prenton Park [12hb Julai 2008]

Liverpool menghadapi perlawanan ini tanpa tonggak penyerang, Fernando Torres dan Daniel Pacheco diberi peluang untuk beraksi dalam kesebelasan utama. Steven Gerard diletakkan sebagai pemain gantian dan dibawa masuk pada separuh masa kedua.

Tranmere Rovers merupakan pasukan yang akan menghadapi kejohanan Coca-Cola League One bagi musim ini. Terkini, pemain muda Liverpool, Charlie Barnett telah menyertai kelab ini dengan menandatangani perjanjian setahun.

FC Lucerne..1 Liverpool..2
(Penjaring: Lucas Leiva, Andriy Voronin)
Stadion Allmend [16hb Julai 2008]

Daniel Pacheco bergandingan dengan Andriy Voronin sebagai jentera serangan bagi perlawanan ini. Pemain baru dari Switzerland, Philipp Degen turut membarisi kesebelasan utama di samping beberapa pemain pelapis muda yang lain.

FC Lucerne baru sahaja melayakkan diri dari Swiss Challenge League ke liga yang terbaik di Switzerland iaitu Swiss Super League pada tahun 2006.

Wisla Krakow..1 Liverpool..1
(Penjaring: Andriy Voronin)
Wisla Stadium [19hb Julai 2008]

Ryan Babel telah bergandingan dengan Andriy Voronin sebagai jentera serangan bagi perlawanan ini. Namun begitu, pemain Belanda ini terpaksa dilepaskan oleh kelab untuk menghadapi Kejohanan Olimpik di Beijing pada 6hb Ogos ini dan bakal terlepas beberapa perlawanan penting untuk Liverpool terutamanya kelayakan Liga Juara-Juara Eropah.
Wisla Krakow merupakan juara Liga Utama Poland (Ekstraklasa), Polish Cup serta Polish Super Cup pada tahun 2008.

Hertha Berlin..0 Liverpool..0
Berlin [22hb Julai 2008]

Perlawanan berkesudahan tanpa jaringan namun skuad Liverpool hanya dibarisi oleh pemain-pemain muda.
Kini Hertha Berlin sedang menghadapi perlawanan kelayakan Pusingan Pertama Piala UEFA menentang FC Nistru Otaci dari Moldova di mana pusingan pertama mereka mendahului 8-1 di tempat sendiri. Mereka akan bertandang di ibukota Moldova pada Khamis depan.
.
Villareal..0 Liverpool..0
Estadio El-Madrigal [30hb Julai 2008]

Pertama kali Robbie Keane diturunkan sejak dibeli dengan harga 20 juta pound dari Tottenham. Gandingan Keane dan Torres diharapkan akan dapat memantapkan lagi jentera serangan Liverpool untuk menghadapi musim ini.

Villareal atau gelaran yellow submarine merupakan salah satu kelab Sepanyol yang pernah layak ke separuh akhir Liga Juara-Juara Eropah pada 2006 sebelum ditewaskan oleh Arsenal di mana pada ketika itu Juan Requelme adalah pemain bintang.

No comments: