Thursday, August 28, 2008

Blog Anti Husam: Pendekatan untuk meranapkan PAS

mahathirismail

Jelas dan nyata sekali motif penerbitan blog baru (http://antihusam.blogspot.com/) adalah percubaan untuk melaga-lagakan pimpinan gerakan Islam di negara ini.

Blog ini seolah-olah cuba diterbitkan bertujuan untuk menzahirkan tindakan serta pemikiran pendokong-pendokong PAS adalah sama seperti Umno/BN.

Setelah dibaca sekali imbas isi kandung di dalamnya, memang nyata ia bukan datang daripada fikiran dan hati para pejuang Islam yang tulen. Ini golongan pemecah!

Penulis tersebut menganggap bahawa sebahagian pimpinan PAS boleh digugat kredibiliti mereka dengan cuba melabelkan mereka ini sebagai gila kuasa, bertindak di luar lingkup syariat serta tidak berakhlak (seperti pemimpin-pemimpin lawan yang jelas diketahui umum itu).

Blog ini diyakini tidak membawa sebarang kesan dalam cubaan untuk menggugat keutuhan pegangan para pendokong Islam di negara ini. Cukuplah dengan blog-blog Umno yang cukup kritis dan melampau terhadap pimpinan mereka (kmu.net) serta menghancurkan semangat sesama mereka.
.
Lihat sajalah tumpuan yang diberikan oleh salah satu halaman web terkenal terhadap blog ini. http://www.malaysiakini.com/news/88599.

2 comments:

Anonymous said...

Your blog is very creative, when people read this it widens our imaginations.

Anonymous said...

Gomen kudasai.