Tuesday, August 26, 2008

Permatang Pauh: Besarnya cita-cita mereka..

Semenjak hari penamaan calon pada 16hb Ogos yang lalu, bertalu-talu propaganda dilemparkan oleh pemerintah kepada masyarakat Permatang Pauh khususnya dan seluruh negara amnya.

Memang semestinya begitulah tindakan yang terpaksa diambil oleh pemerintah bagi memastikan pencabarnya tidak akan baangun lagi untuk berjuang.

Mereka ini akan terus menerus membangkitkan pelbagai perkara yang bermanfaat bagi mereka tidak kira kecil atau besar, benar atau spekulasi, asalkan kredibiliti lawan mereka hilang dari pandangan masyarakat.

Mereka ini juga sentiasa bertindak secara psikologi dengan memaparkan keyakinan yang 'terlebih' tinggi serta memastikan lawan tampak sentiasa goyah dalam menghadapi mereka walhal perkara sebaliknya berlaku.

Ini dikuatkan lagi dengan jentera media yang mereka miliki dan dimanipulasikan sebegitu rupa seolah-olah lawan mereka tidak layak untuk berhadapan dengan mereka.

Jika dilihat kepada propaganda mereka dalam media arus perdana mutakhir ini, seakan-akan mereka berjaya meraih sokongan kesemua penduduk di sana melainkan calon parti lawan, ahli keluarga parti lawan serta ahli jawatan kuasa parti lawan sahaja.

Berikut adalah sebahagian cerita berkaitan dengan keyakinan mereka ini (yang membuatkan aku cukup meluat....)

__________________________________________

malaysiakini


BN masih yakin rampas Ptg Pauh

Muda Mohd Noor Aug 25, 08 3:51pm


Walaupun menghadapi tentangan hebat daripada Pakatan Rakyat, namun BN yakin mampu merampas kerusi parlimen Permatang Pauh esok.

Calon BN Datuk Arif Shah Omar Shah berkata, berdasarkan perkiraan mutakhir, beliau mampu memang dengan majoriti 500 undi jika tidak mendapat sokongan pengundi bukan Melayu.

Bagaimanapun, jika ramai pengundi bukan Melayu memangkah BN, Arif Shah berkata, beliau boleh menang dengan majoriti sehingga 5,000 undi.Beliau memberitahu Malaysiakini ketika ditemui sewaktu mengadakan kempen rumah ke rumah pada hari terakhir kempen pilihanraya kecil tersebut hari ini.

Menurutnya, sambutan pengundi terhadap kempen BN semakin meningkat dan ia menambah keyakinan beliau untuk menang selepas tiga penggal berturut-turut ia dikuasai presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sejak 1999.

"Kali ini saya pergi bilik gerakan (BN), sambutan luar biasa, pengundi tawar diri buat kerja di bilik gerakan.

"Ini petanda di Permatang Pauh yang kena sumpah (selama) 10 tahun, mereka mahu pembangunan, seperti ketika arwah Haji Nan (bekas wakil rakyat)... kucing mati pun, dia pergi melawat," kata Arif Shah lagi.

Beliau diminta mengulas kempen Anwar yang mengatakan "kalau pilih Arif Shah dapat satu, pilih Anwar dapat dua (ahli parlimen dan perdana menteri Pakatan Rakyat) dan Arif juga telah menjadi Adun Seberang Jaya".

Menurut Arif Shah, pada 2004 BN memerintah Pulau Pinang, maka pembangunan lebih mudah disalurkan ke kawasan itu.Bagaimanapun, katanya, selepas pilihanraya umum 2008, BN menjadi pembangkang di negeri itu.

Oleh itu, katanya, beliau perlu menang sebagai ahli parlimen Permatang Pauh agar rapat dengan perdana menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan boleh membantu rakyat di situ.

No comments: