Tuesday, June 9, 2009

Muktamar: Intipati Ucaptama Presiden

http://muktamar55.pas.org.my

Tumpu pada pentarbiyahan ahli - Hadi

Ditulis oleh Te@m I.T

FRIDAY, 05 JUNE 2009 04:37

SHAH ALAM, 5 Jun - Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang ketika membentangkan ucapan dasar presiden bersempena dengan Muktamar PAS kali ke-55 dekat sini menyentuh berkenaan peranan dewan-dewan terutama dalam proses memberi pentarbiyahan kepada ahli dan menarik masyarakat dan golongan muda kepada PAS.

Beliau dalam ucapannya, menggesa Dewan Ulamak supaya terus memberikan kefahaman kepada ahli PAS dengan memberi penekanan kepada pembinaan fikrah perjuangan yang jelas, merealisasikan konsep kepimpinan ulamak, istiqamah, wehdatul fikrah dan sebagainya.

Dalam masa yang sama, Dewan Ulamak disarankan untuk menganjurkan program-program yang dapat menarik golongan ulamak muda sebagai meneruskan kelangsungan perjuangan Islam serta tidak mengabaikan golongan veteran PAS supaya pengalaman yang dimiliki dapat dimanfaatkan sepenuhnya.

Beliau turut merakamkan ucapan tahniah kepada Dewan Pemuda PAS atas kejayaan mereka dalam menarik sokongan pengundi muda kepada PAS termasuk dalam pilihanraya-pilihanraya kecil yang lalu.

No comments: