Tuesday, June 9, 2009

Muktamar: Perbahasan oleh Perwakilan Kelantan

http://muktamar55.pas.org.my

'Perut betul' perlu dicontohi pimpinan PAS

Ditulis oleh Te@m I.T

SUNDAY, 07 JUNE 2009 02:15

SHAH ALAM, 7 Jun - Wakil dari Kelantan, Cikgu Wan Abd. Rahim mengajak ahli dan pemimpin PAS mencontohi sikap dan kepimpinan Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Merujuk kesederhanaan hidup yang ditonjolkan Tuan Guru seperti tidak menerima elaun sewa rumah sebanyak RM3000 sebulan, perlu di contohi pimpinan PAS yang lain, beliau menyifatkan Tuan Guru sebagai seorang yang ‘perut betul’.

"‘perut betul’ seorang yang sangat ikhlas, jujur dan tidak berdendam. Tidak ramai pemimpin PAS yang bersikap begitu. Kerana itu, dapat dilihat sudah mulai muncul bibit-bibit fitnah di dalam PAS," ujarnya.

Tambah beliau, walaupun Tuan Guru cukup mengenali sikap Umno, namun dalam keadaan tertentu beliau bersikap terbuka.

Mencontohi sikap Tuan Guru yang tetap memenuhi undangan Ketua Bahagian Umno, Zaid Ibrahim ke majlis kenduri kesyukuran itu dapat mendekati sesiapa sahaja, sikap yang dikagumi itu termasuklah penyanyi Amy Search.

Terbaru, seorang lagi penyanyi iaitu Renggo (Arrow) terbuka hati untuk turut sama menyertai PAS.

Tambah beliau yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu, kenyataan pimpinan DAP orang Cina begitu menghormati Tuan Guru kerana Tuan Guru dengan jelas dan lantang melarang sebarang kerjasama dengan Umno.

No comments: