Tuesday, June 9, 2009

Muktamar: Perbahasan wakil bukan Islam

http://muktamar55.pas.org.my

Pimpinan PAS diseru supaya berhati-hati

Ditulis oleh Te@m I.T

SUNDAY, 07 JUNE 2009 05:08

SHAH ALAM, 7 Jun - Pimpinan PAS diseru supaya berhati-hati sama ada dari segi perbuatan mahupun percakapan serta mengambil kira sensitiviti yang merangkumi budaya, agama dan pantang larang agar tidak menjadi senjata UMNO untuk membunuh PAS.

Demikian ujar wakil Kelab Penyokong PAS, En.Vincent Lee ketika memberi ucapan penangguhan di Stadium Malawati sempena Muktamar PAS kali ke-55 hari ini.Beliau turut melahirkan rasa kebimbangan penyokong bukan Islam terutama Kelab Penyokong terhadap PAS atas rundingan sulit yang disebut-sebut antara pimpinan PAS dan UMNO.

Para pimpinan dan akar umbi diharapkan tidak melakukan sesuatu yang menjejaskan kepercayaan ahli dan diberi sokongan penuh untuk terus bergerak di atas landasan yang betul.

Kelab Penyokong PAS yang ditubuhkan pada tahun 2004 sempena Pilihanraya Umum ke-11 bertujuan untuk menggembleng tenaga bukan Islam bagi menjayakan misi PAS.

Slogan 'PAS for All' telah berjaya meyakinkan pengundi bukan Islam yang telah diterjemahkan dalam Pilihanraya Umum ke-12.

Turut diluahkan harapan supaya Kelab Penyokong PAS dinaikkan menjadi sayap parti dapat direalisasikan.

Dalam usaha untuk memperkasakan kelab, program orientasi untuk ahli kelab hendaklah dilaksanakan agar kefahaman yang lebih jelas mengenai perjuangan PAS dapat dikukuhkan.

PAS juga diharapkan dapat memperuntukkan dana untuk aktiviti kelab dan Lajnah Perpaduan Nasional.

Setiap aktiviti berupa majlis perjumpaan dan sebagainya hendaklah melibatkan semua kaum tanpa menunggu musim pilihanraya.Semua ahli dan pimpinan disaran untuk memastikan bahawa "PAS the only choice" bagi seluruh rakyat Malaysia.

No comments: